Hledání nejlepší silnice – 3. část: Timmelsjoch


Další zastávkou na putování po průsmycích je Timmelsjoch aneb Passo del Rombo. Silnice je otevřena podle počasí zhruba od začátku června do konce října, od 7:00 do 20:00. Jeden průjezd vás vyjde na 16 € a vstupy do muzea a dalších míst v okolí silnice jsou zdarma. Pokud cestu plánujete, více najdete na webových stránkách průsmyku. Samotnému Timmelsjochu ale předchází hodně zajímavá silnice, která se zvedá už od města Vipiteno (německy Sterzing): Jaufenpass aneb Passo Giovo.

Tahle silnice není tak prudká, úzká a zákeřná, jako Timmelsjoch, spíš je to takový malý Grossglockner. Rozhodně je velmi příjemná. Jakmile ji zdoláte, dostanete se opět do menšího údolí s vesničkou San Leonardo in Passiria, ve které nesmíte minout odbočku na Timmelsjoch. Jakmile odbočíte, čeká vás stoupání z 800 m.n.m až na hraniční přechod s Rakouskem ve výšce necelých 2500 m.n.m.! Stoupání je hodně prudké, zatáčky jsou velmi ostré a údolí za svodidly je velmi hluboké. Není to klidná projížďka, stojí to ale za to.

Rakouska strana už není tak divoká, ale silnice je to možá ještě lepší. Mimochodem, zpoplatněna je jen ta rakouská část, takže když se budete držet jen na italské straně, poplatku se vyhnete. Ale byla by to škoda, rakouská část má perfektně hladký povrch, fantastické zatáčky a celkově je skvělá. Příjemná je vlastně až do města Oetz, jen vás v každé vesnici čeká nějaký ten radar, ale s tím už musíte v Rakousku i v Itálii počítat automaticky. Dole v údolí na rakouské straně jsem se otočil a přes vrchol Timmelsjochu směřoval zase do Itálie. Přes San Martino in Passiria jsem dojel až do civilizace – do krásného lázeňského Merana. Najít hotel s uzavřeným parkovištěm a zítra na legendární Stelvio!

Předchozí část Další část

Všechny části:

1. část: Intro
2. část: Großglockner Hochalpenstraße
3. část: Timmelsjoch
4. část: Stelvio a Flüela Pass
5. část: Splügen Pass a San Bernardino
6. část: Savojské Alpy a Col de l’Iseran
7. část: Provence, Mt. Ventoux a N85
8. část: Col de Turini a okolí
9. část: Cannes a Monte Carlo
10. část: Verdikt


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.