Hledání nejlepší silnice – 9. část: Cannes a Monte Carlo


Celý výlet se nesl v duchu „cesta je cíl“, ale přece jenom je dobré si nějaký reálný cíl stanovit. Místo, ze kterého už nejedete dál, ale vracíte se zpět. V našem případě nemohlo být cílem nic jiného než Monako, pár dní po konání velké ceny.

Do této oblasti jsem chtěl jet hlavně kvůli silnicím v horách nad Monakem. Ale když už jsme tady, byla by škoda neprojet si trať Velké Ceny a nezastavit se v Cannes nebo v Nice. V Cannes před pár týdny skončil filmový festival, ale množství jachet a luxusních aut v ulicích to neovlivnilo. Přístav je tu větší než v Monte Carlu, takže i těch luxusních lodí je víc. Jinak ale Cannes nezaujalo – je to takové rozvleklejší a plošší Monte Carlo, ale chybí mu ta roztomilost malého prostoru a atmosféra. A vnitřní část města nijak neokouzlí.

Nice je už na můj vkus dost velké město a do těch se autem pouštím nerad. Sice jsem se nakonec dostal až do centra, ale zácpy mě fakt nebaví a na přetlačovanou s Peugeoty jsem neměl nervy. Celkem jsem tu strávil asi hodinu a stačilo.

Monte Carlo je fajn místo. Ani Dubai, Londýn nebo New York nemají takovou koncentraci Rollsů, Ferrari, Porsche, Bentley a Lamborghini na metr čtvereční. Pořád je tu na co koukat a pár dní po skončení velké ceny je dokonce možné si celou trať projet. Ano, je to městský okruh, takže se po trati jezdí celoročně, ale na některých místech jsou omezení, nebo silnice vede trochu jinudy (třeba pasáž kolem bazénu je zbytek roku jiná). Než se ale silnice vrátí po závodě do normálu, můžete si projet okruh a navíc jsou všude ještě tribuny, pneumatiky a oplocení. Ten večer jsem tam jezdil jak šílenec, pořád dokola a dokola. A pak jsem vyrazil na inspekci vozového parku – ke kasinu samozřejmě. Navíc vyšlo počasí, kdy se střídalo slunce s deštěm, což vždycky vytvoří výbornou atmosféru, takže to bylo rozhodně stylové završení celého výletu.

Předchozí část Další část

Všechny části:

1. část: Intro
2. část: Großglockner Hochalpenstraße
3. část: Timmelsjoch
4. část: Stelvio a Flüela Pass
5. část: Splügen Pass a San Bernardino
6. část: Savojské Alpy a Col de l’Iseran
7. část: Provence, Mt. Ventoux a N85
8. část: Col de Turini a okolí
9. část: Cannes a Monte Carlo
10. část: Verdikt


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.