Museo Lamborghini


Blbnout za volantem je fajn, ale existuje spousta aut, která potkáte už jen v muzeu. A bylo by škoda si je nechat uniknout. Proto vám jednou za čas ukážeme muzea, která stojí za návštěvu. Tentokrát se zaměříme na Itálii: Pagani, Ferrari a dnes na Lamborghini.

Pokud přes zimu taky plánujete roadtripy po Evropě, Itálie se vám dřív nebo později dostane do hledáčku. A zatímco největší koncentrace zajímavých silnic je u severních hranic (Stelvio a spol.), nejvíc petrolheadích cílů je v „udolí supersportů“ – v oblasti kolem Modeny. Tato rovinatá a geograficky mimořádně nezajímavá oblast je domovem pro taková jména jako Ferrari, Lamborghini, Maserati nebo Pagani. Mezi lety 1992 a 1995 tu Bugatti vyrábělo legendární EB110, na jejichž základech pak vznikal jen o pár kilometrů dál zapomenutý supersport Edonis od firmy B Engineering. Tolik automobilek, natož pak sportovních, na jednom místě jinde nenajdete.

Ještě než se dostaneme k tomu hlavnímu, my jsme zmíněnou továrnu Bugatti navštívili a i po letech vypadá stále překvapivě moderně. Jen už trochu vybydleně. Občas se v ní pořádají akce a lze si domluvit i prohlídku. Italové jsou tu až překvapivě v pohodě, nás po menší debatě pustil dovnitř zahradník :) Na samostatný článek to ale není, takže koukněte na fotku a jedeme dál.

bmw řady 1 zaparkované před vchidem do bývalé továrny bugatti v Itálii
Před vjezdem do bývalé továrny Bugatti
opuštěná továrna bugatti v itálii
Budovy vypadají omšele, ale jejich architektonický styl stále moderně

Minule jsme se věnovali Muzeu Ferrari v Modeně, tentokrát zamíříme do nedaleké Sant’Agata Bolognese – do základny Lamborghini. Byli jsme tu dokonce dvakrát, s rozestupem pár let, takže fotky smícháme z obou návštěv.

Muzeum není moc velké – menší než u Ferrari nebo třeba u Porsche, s BMW, Audi nebo Mercedesem se nedá srovnat už vůbec. Není ani nějak tematicky rozdělené, ale v přízemí najdete spíše starší modely a koncepty, zatímco v prvním patře spíše novinky a limitky. A rozhodně je na co koukat, ale každý z vozů by si ale zasloužil vlastní článek, takže snad se spokojíte jen s fotkami níže.

V loňském roce došlo k přejmenování muzea na MUDETEC, což je zkratka pro Museo Delle Tecnologie, tedy technické muzeum. Podle všeho se však změnil jen nápis na zdi a bylo přidáno pár interaktivních simulátorů. Auta zůstávají stejná.

Vedle pokladny je ještě obchod s Lamborghini zbožím, je možné si zaplatit i prohlídku továrny za €75 a pokud se chcete nějakým Lambem svézt, hned přes ulici je Test Drive Bar, který jízdy nabízí, ale s automobilkou už nijak nesouvisí. Celkově tu nějakých dalších atrakcí moc není, ale zase je slušná šance, že v okolí potkáte pár zamaskovaných prototypů.

Parkování vyřešte v jedné z bočních ulic, do areálu se autem jen tak nedostanete. Vstupné je kolem €15 na osobu, při nákupu online je ale levnější, a na prohlídku stačí něco mezi 30 minutami a hodinou. Otevřeno je každý den od 9:30 do 19 hodin během sezóny, do 18 hodin mimo hlavní sezónu. Web muzea najdete tady a mapu s volnými hotely v okolí tady:

Booking.com

Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.