Mercedes-Benz Muzeum ve Stuttgartu


Čtvrtou a poslední zastávkou našeho road tripu po německých muzeích nemůže být nic jiného, než muzeum automobilky, jejíž zakladatel před 130 lety představil první benzínem poháněný vůz a započal tak historii aut, jak je známe. Mercedes-Benz Muzeum sídlilo ještě před 10 lety v areálu továrny automobilky ve Stuttgartu a návštěvníky do něj vozil autobus s ochrankou. V roce 2006 pak došlo k otevření nové budovy před branami automobilky a včetně obrovského showroomu hned vedle.

Mercedes-Benz Muzeum Stuttgart (20)

Budova má zhruba 4 patra, ale je tak zajímavě zmatená, že to nejde říct jistě. Každé patro se zabývá jinou érou, ale jsou tu i obrovská mezipatra s aktuálními expozicemi. Jedna z nich je například o safety cars z F1, DTM a dalších sérií, kam Mercedes-Benz (nebo spíš AMG) dodává svoje výtvory. Jinak je tu samozřejmě všechno od výše zmíněného prvního vozu Karla Benze, přes experimentální prototypy ze 70. let, letecké motory, závodní monoposty, autobusy i kamiony až po současné elektrické SLS. Opět se tu nechci zdržovat vypisováním všech zajímavých kousků, protože tady je jich opravdu hodně.

Ze všech navštívených muzeí je Mercedes-Benz Muzeum zdaleka největší a nejobsáhlejší. Kromě historie automobilů částečně mapuje i historii 20. století a to, jak automobily zasahovaly do vývoje společnosti. Opravdu je to spíš o historii automobilismu než o historii Mercedesu. Na ploše 16 500 metrů čtverečních (víc než čtyřnásobek plochy BMW Muzea) se tu střídá přes 160 aut, kamionů, autobusů, letadel a všeho možného, takže doporučuji si vyhradit alespoň 3-4 hodiny na celou prohlídku.

Z těch praktických informací – vstupné je 8 € na osobu a parkování hned u muzea za 1 € na hodinu po dobu prvních 3 hodin. A v pondělí je zavřeno. Pokud se už chystáte na výlet, silně doporučuji zkontrolovat, jestli se ten den nehraje ve Stuttgartu fotbal (třeba zde). Hned vedle muzea je totiž fotbalový stadion Mercedes-Benz Arena a v případě zápasu to znamená opravdu velké dopravní komplikace. Zaprvé se k muzeu dá dostat jen jednou cestou a to hodně schovanou – já ji hledal skoro 2 hodiny, mluvil s 8 policajty i recepčními na vjezdu do továrny. A zadruhé policie neváhá uzavřít křižovatky v okolí muzea a nechat všech 40 000 návštěvníků jít pěšky k nedalekým vlakům – to trvá zhruba 2 hodiny a přesně to se mi podařilo schytat. Naštěstí jsem po 40 minutách stání nějakým způsobem přeskákal obrubníky, decentně odřel podvozek a rozzlobil pár policajtů na koních, ale unikl jsem. Proto fakt doporučuji plánovat dopředu ;)

Taky počítejte s tím, že tu bude opravdu hodně lidí a hodně dětí, takže sobotu odpoledne nedoporučuji. Jinak ale návštěva rozhodně stojí za to a dá se krásně spojit s nedalekým Porsche muzeem. Případně najít hotel a druhý den ještě projít centrum a projet okolí – zajímavé silnice tu jsou, ale o tom zase jindy.

Update 1.8. – Nově začalo muzeum spolupracovat i s Porsche Muzeem, takže při zakoupení vstupenky do jednoho muzea máte slevu 25 % na vstupenku i druhého. Více info zde.

 


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.