Vůz mercedes-benz GTS AMG

Mercedes Muzeum ve Stuttgartu

Stříbrné šípy

Čtvrtou zastávkou našeho road tripu po německých muzeích nemůže být nic jiného, než muzeum automobilky, jejíž zakladatel před 130 lety představil první benzínem poháněný vůz a započal tak historii aut, jak je známe. Mercedes-Benz Muzeum sídlilo ještě před 10 lety v areálu továrny automobilky ve Stuttgartu. Návštěvníky do něj vozil autobus s ochrankou. V roce 2006 pak došlo k otevření nové budovy před branami automobilky včetně showroomu hned vedle.

Mercedes-Benz Muzeum Stuttgart (20)

Budova má zhruba 4 patra, ale je tak zajímavě zmatená, že to nejde říct jistě. Každé patro se zabývá jinou érou, ale jsou tu i obrovská mezipatra s aktuálními expozicemi. Jedna z nich je například o safety cars z F1, DTM a dalších sérií, kam Mercedes-Benz (nebo spíš AMG) dodává svoje výtvory. Jinak je tu samozřejmě všechno od výše zmíněného prvního vozu Karla Benze, přes experimentální prototypy ze 70. let, letecké motory, závodní monoposty, autobusy i kamiony až po současné elektrické SLS. Opět se tu nechci zdržovat vypisováním všech zajímavých kousků, protože tady je jich opravdu hodně.

Mercedes Muzeum

Ze všech navštívených muzeí je Mercedes-Benz Muzeum největší a nejobsáhlejší (Autostadt VW nepočítám). Kromě historie automobilů částečně mapuje i historii 20. století a to, jak automobily zasahovaly do vývoje společnosti. Opravdu je to spíš o historii automobilismu než o historii Mercedesu. Na ploše 16 500 metrů čtverečních (víc než čtyřnásobek plochy BMW Muzea) se tu střídá přes 160 aut, kamionů, autobusů, letadel a všeho možného. Takže doporučuji si vyhradit alespoň 3-4 hodiny na celou prohlídku.

Než vyrazíte

Z těch praktických informací – vstupné je 8 € na osobu a parkování hned u muzea za 1 € na hodinu po dobu prvních 3 hodin (ceny jsou z roku 2016). A v pondělí je zavřeno. Pokud se už chystáte na výlet, silně doporučuji zkontrolovat, jestli se ten den nehraje ve Stuttgartu fotbal (třeba zde). Hned vedle muzea je totiž fotbalový stadion Mercedes-Benz Arena a v případě zápasu to znamená opravdu velké dopravní komplikace.

Zaprvé se k muzeu dá dostat jen jednou cestou, a to hodně schovanou – já ji hledal skoro 2 hodiny, mluvil s 8 policajty i recepčními na vjezdu do továrny. A zadruhé, policie neváhá uzavřít křižovatky v okolí muzea a nechat všech 40 000 návštěvníků jít pěšky k nedalekým vlakům. To trvá zhruba 2 hodiny a přesně to se mi podařilo schytat. Naštěstí jsem po 40 minutách stání nějakým způsobem přeskákal obrubníky, decentně odřel podvozek a rozzlobil pár policajtů na koních, ale unikl jsem. Proto fakt doporučuji plánovat dopředu ;)

Taky počítejte s tím, že tu bude opravdu hodně lidí a hodně dětí, takže sobotu odpoledne nedoporučuji. Jinak ale návštěva rozhodně stojí za to a dá se krásně spojit s nedalekým Porsche muzeem. Případně najít hotel a druhý den ještě projít centrum a projet okolí. Zajímavé silnice tu jsou, ale o tom zase jindy.

Update 1.8.2016 – Nově začalo muzeum spolupracovat i s Porsche Muzeem. Takže při zakoupení vstupenky do jednoho muzea máte slevu 25 % na vstupenku i druhého. Více info zde.

Total
0
Shares
Mohlo by se vám líbit