Ferrari Muzeum v Modeně


 

Nedávno jsme se vydali do „údolí supersportů„, což je oblast kolem italské Modeny. Ono to moc údolí vlastně není, široko daleko jsou jen rovná pole a ani jeden kopeček, ale aspoň s těmi supersporty je to pravda. V okruhu do 20 km od Modeny sídlí Ferrari, Maserati, Lamborghini, Pagani, možná si vzpomenete i na Edonis od B Engineering nebo na bývalou továrnu Bugatti. To vše je od sebe jen pár minut autem a je toho tu tolik, že na jeden článek to stačit nebude. Dnes se zastavíme v Modeně, v muzeu Ferrari. Další zastávky příště.

 

Oficiální název zní Museo Enzo Ferrari Modena a je zaměřené na život a dílo legendárního Enza Ferrariho. Muzeum je ve dvou budovách, které by nemohly být odlišnější. První je Enzův rodný dům s dílnou jeho otce, kde mladý Enzo začínal. Budova v historickém stylu je věnována motorům Ferrari.

 

Původní budova

 

Původní budovu od roku 2012 částečně ze strany objímá nová stavba – moderní, zepředu prosklená, ale ze všech ostatních stran ostře žlutá. “Žábry” na střeše připomínají kapotu některých modelů Ferrari. Je to poslední dílo architekta Kaplického a vypadá fantasticky. Z pražského “blobu” jsem nadšený nebyl, ale tahle budova je architektonický skvost.

 

Uvnitř na vás čeká to nejlepší, co automobilka za svou bohatou historii vyprodukovala, včetně několika závodních vozů. Vystavované kusy se průběžně obměňují a tak nemá cenu je tu vypisovat, spíš vás odkážu na galerii. V době mé návštěvy byla výstava zaměřená na různá filmová Ferrari.

 

 

Muzeum má otevřeno každý den (kromě 25.12. a 1.1.), od 9:30 do 18 nebo 19 h podle sezóny. Vstupné vyjde na 16 € a doporučujeme ho koupit online zde. Zaparkovat se dá hned u muzea a v době psaní článku to bylo zdarma. S ubytováním je to komplikovanější. Na malé romantické hotely zapomeňte, tady jsme v industriální části Itálie a najít dobré ubytování není jednoduché, většinou jsou to spíš větší konferenční hotely. Nám se osvědčilo bydlet mezi Modenou a Maranellem, třeba tady nebo, pokud už těch Ferrari šaškáren budete mít dost, tak zde.

Tady je ještě rychlý průlet hlavní částí muzea:

 


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky