Audi Forum v Ingolstadtu


Z Mnichova se přesouváme do nedalekého Ingolstadtu s cílem navštívit Audi Forum a jeho součást – Audi Museum Mobile. Ingolstadt je typické automobilové město – podobně jako v Mladé Boleslavi zabírá továrna snad půlku města a koncentrace domácích automobilů je extrémně vysoká.

Ingolstadt je se svými 120 000 obyvateli poměrně kompaktní a je to takový můj ideál – ne moc velké, aby tam byly zácpy a nebylo kde parkovat, ale ani ne moc malé, aby tam byla nuda. Centrum je historické a skoro až kýčovitě hezké. Najdete tu velkou katedrálu, zámek i historickou pevnost, takže na víkendový výlet ideální destinace.

V severní části města se rozkládá továrna Audi a na kraji komplexu Audi Forum. Ve srovnání s BMW Worldem, Porsche nebo Mercedes-Benz muzeem je to velmi malá budova s kruhovitým půdorysem a 4 patry. V každém patře je přibližně 10 vozů a pár motorek. Nejzajímavější je hned první patro/přízemí, kde se vozy hodně střídají – tentokrát tu byly koncepty Avus, první A8 (neboli koncept ASF) a A2. V ostatních patrech jsou hlavně historické vozy značek, které se postupem času sjednotily do automobilky Audi. Forum je pěkné, moderní a kompaktní. Exponáty ale nejsou tak zajímavé, jako třeba v BMW muzeu a celou expozici projdete za hodinu. Na celodenní výlet to nestačí, ale aspoň vám zbude čas na zbytek města. Nebo můžete spojit Audi i BMW do jednoho dne – Mnichov je od Ingolstadtu nedaleko.

Hned vedle Audi Fora je showroom s „předávací části“, kde flotila různých A4, A5, A6 a A7 čeká na osobní převzetí novými zákazníky. Popravdě, všechny vypadají úplně stejně, což ještě umocňuje fakt, že žádné z nich nemá jinou než stříbrnou, šedostříbrnou nebo šedou barvu. Větší zosobnění nedostatku fantazie nebo humoru asi nenajdete. Nevadí, koukněte na galerii a frčíme dál – do Stuttgartu!

Fotografie: AUDI AG a Revheadí archiv


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.