První produkční Ferrari, které se dostalo do skupinky aut, které zvládnou Nordschleife pod 7 minut, se stává hybridní 296 GTB. Čas byl dosažen Christianem Gebhardtem z časopisu Sport Auto za volantem, jak můžete vidět ve videu níže.
Loni se pod 7 minut jen těsně nevešel s 488 Pista. Letos se s 296 GTB vybaveným balíčkem Assetto Fiorano a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R dostal na čas 6:58,70. To je pro srovnání o 0,5 sekundy pomalejší než Porsche 911 GT2 R (zajel opět Gebhart, roce 2018), ale zhruba o sekundu rychlejší než Lamborghini Aventador SuperVeloce LP750-4.
Ferrari svá auta pro podobné měření moc často nepůjčuje, třeba u SF90 čas neznáme, prostože je papírově ještě rychlejší.
Ani 296 GTB ale není žádný slaboch. Díky hybridnímu systému disponuje výkonem 830 koní, což mu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlosti 330 km/h.
Balíček Assetto Fiorano nezvyšuje výkon, ale vybavuje vůz tlumiči Multimatic, karbonovými díly, kompozitním zadním oknem a pneumatikami Michelin. Tato vylepšení představují úsporu hmotnosti 12 kg. Dalších 7 kg lze snížit pomocí kol z uhlíkových vláken, která jsou zde použita.
Ani tohle měření času se ale neobešlo bez pochybností, protože si můžete všimnout, že čas se začíná měřit o pár desítek metrů dál, než kde se pak stopky zastaví. Takhle Sport Auto měří časy dlouhodobě, takže v rámci jejich měření je možné je srovnávat s ostatními. Na druhou stranu, automobilky, které měří úplně celé kolo z jednoho místa, budou mít časy o nějaké ty desetinky horší. Jen se tu projevuje, že je potřeba měřit vždy stejně, a že na časy z Ringu se nedá vždy spolehnout.
Celé video je zde: