Současná sedmička šesté generace už je na trhu 7 let a začíná pomalu vyhlížet svůj důchod. Její nástupce už je za dveřmi a podle všeho bude hodně věcí jinak – od dvou řad světlometů, stejně jako nedávno představený facelift modelu X7, až po elektrické ústrojí ve variantě i7. Dnes se ale vrátíme do normálního světa – k normálním světlům a svižným osmiválcům: BMW 750i.
Kontroverzní facelift přinesl v roce 2019 sedmičce výrazně větší ledvinky, než na jaké jsme byli zvyklí, ale po pár letech už je s takovou nechutí nevnímám. Přece jenom, nová M4 zcela změnila definici velkých ledvin, takže sedmička vypadá vlastně ještě celkem normálně. Testovanému kusu ještě pomáhal M-paket s krásnými 20” koly a zároveň elegantní šedostříbrná metalíza Donington Grey spojená s lesklými černými exteriérovými prvky Individual shadow line. Jak stříbrná a šedá auta nemusím, tahle specifikace se vážně povedla.
Interiér BMW 750i
Moje překvapení pokračuje i uvnitř, protože hnědou kůži bych v šedém autě nečekal, ale i tahle kombinace funguje v BMW 750i parádně. Kvalitní sedačky a jemnou prošívanou kůži v téhle třídě čekáte, ale mně utkvěla v paměti hnědá stropnice z alcantry, která byla velmi příjemná na omak. Materiály celkově jsou na výborné úrovni.
Kdybych ale něco musel kritizovat, čekal bych trochu svébytnější styl středového panelu. Ten je téměř stejný jako v libovolné pětce, trojce nebo, bohužel, i zet-čtyřce, včetně volantu a přístrojového štítu. K srdci mi moc nepřirostla ani tlačítka na středovém panelu, která sice byla hezká a z pravého leštěného hliníku, ale odezva byla slabší a občas jsem nevěděl, jestli jsem tlačítko zmáčkl nebo ne. Na druhou stranu, díky bohu za tlačítka, v nové S-Classe a A8 bych na ně s láskou vzpomínal.
V interiéru bych ještě vypíchnul perfektní odhlučnění. Když jsem poprvé zatroubil, pobavilo mě, že jsem ho téměř neslyšel. Naopak, perfektně vyladěné audio od Harman Kardon slyšíte perfektně.
![BMW řady 7 z roku 2019 před zámkem](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-6.jpg?resize=1200%2C800&ssl=1)
![Světlo BMW řady 7 z roku 2019](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-4.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
![BMW řady 7 z roku 2019 před zámkem](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-2.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
![BMW řady 7 z roku 2019 před zámkem](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-3.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
![BMW řady 7 z roku 2019 před zámkem](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-5.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
![Interier s hnědou kůží ve voze BMW řady 7 z roku 2019](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-1.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
Technika
Vlajková loď BMW je samozřejmě plná techniky, ale to bych tu mohl psát hodiny a vás by to stejně nezajímalo. Takže jen zmíním, že bezdrátový CarPlay fungoval bezvadně (to fakt není samozřejmost, to se mi v žádném BMW ještě nikdy nestalo), že přístrojová kaplička chce trochu zvykání a chyběla mi větší přizpůsobitelnost a že laserové světlomety, včetně nočního vidění na hlavním displeji, patří k tomu nejlepšímu na trhu.
Kabina je zajímavá kombinace prostornosti a útulnosti. Za volantem rozhodně nemáte pocit, že si vezete obývák. Pomáhá tomu i natočený středový panel, vše je pěkně po ruce a sportovní sedačky vás hezky svírají. Vzadu naopak prostor vnímáte – nad hlavou, pro nohy i do šířky. Vzdušnosti pomáhá i panoramatické střešní okno. Mezi zadními sedačkami mě ještě zaujal tablet od Samsungu, ale na hraní nebyl čas. Od toho je tu V8 a výborný podvozek.
Motor
Po odchodu dvanáctiválce je přeplňovaný 4,4 V8 v BMW 750i nejvýkonnějším a nejdražším motorem v sedmičce. Má 530 koní a 750 Nm. Za všech okolností je drtivě silný a výkon vám nikdy chybět nebude. I přes pohotovostní hmotnost 2 040 kg vás vystřelí na stovku za 4 vteřiny. Má i výborný zvuk a překvapivě dobrou spotřebu. Klidně se dá pohybovat kolem 10-11 litrů. Jeho hlavním projevem je ale pružnost a připravenost okamžitě vyrazit dopředu. Celkový projev je velmi agilní.
Od takhle velké limuzíny očekáváte rozvážnost a trochu lenosti, minimálně v nižších otáčkách, ale tenhle osmiválec je pořád hrozně natěšený. Přitom je to stále ten proklínaný N63, který začal svůj život už v roce 2008, a u Fkových BMW se proslavil svou děsivou nespolehlivostí. Jenže v letech 2012, 2016 a 2018 si prošel modernizacemi, které ho měly hlavních problémů zbavit. U nového vozu samozřejmě po týdnu nemůžu posuzovat spolehlivost, ale dobré znamení je, že u motorizace 50i se doporučují modely po 2016, kde je spolehlivost vyšší, takže G11 po faceliftu by už mohla být relativně bezpečnou volbou. Ale zpátky za volant.
![digitální přístrojový štít v BMW 750i](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-5.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
![displej s nočním viděním v BMW 750i](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-6.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
![Interier s hnědou kůží ve voze BMW řady 7 z roku 2019](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-8.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
![BMW 750i parkující v podzemních garážích](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-7.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
![Interier s hnědou kůží ve voze BMW řady 7 z roku 2019](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-3.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
![Interier s hnědou kůží ve voze BMW řady 7 z roku 2019](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-review-4.jpg?resize=1200%2C900&ssl=1)
Jak jezdí
Jízda se sedmičkou má několik poloh. Asi nejpřirozenější talent je proplouvání provozem v nejkomfortnějším režimu. Je to mimořádně pohodlný a kultivovaný parník, ze kterého sálá majestátnost a elegance. Většinou se příjemně pohupuje, jen některé pražské kočíčí hlavy se dokonale utlumit nepovedlo. Na druhou stranu, Praha je silný soupěř i pro ta nejpohodlnější auta na světě, takže to přejdu. Druhá rovina přichází po sešlápnutí plynu a přepnutí do sportovního režimu. Týden před testem jsem jezdil s M2 a v 750i jsem měl pocit, že zrychluje ještě lépe. Má až překvapivé sportovní nadání, i v zatáčkách, a její velikost vůbec nevnímáte. Taková “maskovaná agilita” – to ji asi vystihuje nejlépe.
K převodovce nemám co říct, funguje výborně, a o xDrivu asi taky nemá smysl psát, protože u BMW 750i je standardem. Zadokolku lze koupit jen u šestiválců 740i a 730d. Pozitivní ale je, že o systému vůbec nevíte a rozhodně neotupuje jeho vlastnosti tak, jak mi to připadalo třeba u trojek. Na to má mnohem větší vliv váha a velikost sedmičky.
Závěr
Takže co jí vytknout? Asi chápete, že u toho nejlepšího z Mnichova se chyby hledají těžko. Kdybych něco opravdu musel vypotit, tak bych čekal trochu opulentnější palubní desku, ze které bych měl větší pocit vyjímečnosti, ale to je asi všechno. A tohle je velmi subjektivní. Plus, u konkurence je vidět, že doby dřevěných masivů už jsou pryč, takže ani tahle moje výtka neobstojí. Tahle sedmička má k dokonalosti opravdu blízko, ostatně, za cenu od 3 162 848 Kč to asi čekáte.
![BMW řady 7 u západu slunce](https://i0.wp.com/www.revhead.cz/wp-content/uploads/2022/04/BMW-750i-xDrive-G11-2019-test-7.jpg?resize=1200%2C802&ssl=1)
BMW 750i xDrive (G11)
-
9.4/10
-
9.2/10
-
8.8/10
-
8.1/10
Verdikt
Luxusní limuzína s mimořádným sportovním talentem, kterou budete chtít hlavně řídit. Motor vyniká kultivovaností, rozumnou spotřebou, skvělým zvukem a hlavně neuvěřitelnou pružností. Téhle sedmičce není co vytknout a v prodeji dnes nenajdete moc lepších sedanů.