Test: DS 7 Crossback


První model automobilky DS bez jediného loga dvojitého šípu jsme vyzkoušeli s nejsilnějším čistě benzínovým motorem a ve sportovní výbavě Performance Line.

V ČR se DS 7 nenabízí v základní výbavě jako na jiných trzích, čímž roli nejlevnější verze přebírá právě Performance Line. Jejím nejvýraznějším prvkem je stylové obšití palubky i sedadel alcantarou, ve výšších výbavách je kůže. Interiér je vůbec něco, co definuje celý vůz. Působí luxusně i futuristicky zároveň. Vládne mu obrovská obrazovka infotainmentu, ale i řada zajímavých detailů s kosočtvercovými motivy. Líbily se mi výsuvné analogové hodiny uprostřed palubní desky, působily luxusně, ale pravda je, že za celý týden mě nenapadlo se na ně podívat.

Přestože jsou některé prvky společné s Peugeoty, tady vypadá vše o třídu lépe. I materiály působí kvalitně, žádné tvrdé plasty. Uvnitř si uvědomíte, že tohle je francouzský luxus a je vám jasné, za co jste si připlatili. Mohl bych zmínit drobné nedostatky v ergonomii, zbytečné a zdržující animace na přístrojovém displeji, nebo myšlenku, jak bude takhle stylový interiér působit za pět nebo deset let, ale jinak vnímám interiér pozitivně. I pozice za volantem je dobrá, prostoru je dost vzadu i v kufru. Jen bych uvítal jiné barevné provedení sedaček a palubní desky, protože takto to vypadá trochu jako člověk v jednobarevné teplákové soupravě. Kontrast prostě musí být. Jinak se ale DS 7 uvnitř povedl. 

Zvenku si nejsem jistý. Přední i zadní části vypadají atraktivně – tomu pomáhají i zajímavé zadní lampy jako z konceptu nebo přední světla, jejichž lampy s každým nastartováním rozjedou parádní světelnou show. Z boku ale auto působí nemastně, zvlášť na testovaných černých kolech, která se navzdory devatenácti palcům ztrácí. Což je mimochodem klasický problém tmavých kol – splývají s pneumatikami a působí, že jsou mnohem menší než jsou.

Francouzské vozy často upřednostňovaly styl a šarm nad jízdními vlastnostmi a výkony. A toho se drží i DS 7, které je naladěné komfortně, má mrtvé a lehké řízení, v zatáčkách je trochu houpavé a ve vysokých rychlostech mu chybí jistota, protože vůbec netušíte, co se děje s podvozkem. Nicméně, jeho komfortní naladění je mi sympatičtější, než tvrdé a rádoby sportovní podvozky německých konkurentů. 

Problém je spíš v motoru. Máme tu silnější verzi přeplňované benzínové šestnáctistovky s výkonem 225 koní. V těchto dnech ji už ale v ceníku nenajdete. Můžete si vybrat slabší verzi se 180 koňmi nebo pokud chcete těch 225 koní, musíte brát plug-in hybrid E-TENSE 225. Nejlákavější verze je pak plug-in hybrid E-TENSE 300 4×4, který přidává jeden elektromotor ještě na zadní kola a kromě výkonu 300 koní láká i tím, že je to jediná verze DS 7 s pohonem všech kol. Motorovou paletu doplňuje ještě diesel 1.5 BlueHDi se 130 koňmi, který nahradil předchozí dvoulitr. Ale zpět k naší nehybridní šestnáctistovce.

Té výkon nechybí, i když 225 koní jí moc nevěřím, ale prospěl by jí vyšší točivý moment. Jeho nedostatek tak nutí osmistupňový automat neustálým řazením vytěžit z motoru aspoň něco. I na dálnici při menším stoupání podřadí o dva stupně. Slabší verze v tomto musí být ještě horší. V jiné době by DS 7 dostal příjemný šestiválcový diesel, šest stupňů a byl by skvělý. I starší dvoulitr by z toho udělal použitelné auto. Takhle bych ale doporučil moc často neopouštět město. A to i kvůli spotřebě, která je velmi náchylná na styl jízdy. Z klidných 7,5 l se při spěchání dá bez problému dostat na 13 litrů.

K dispozici jsou i 4 jízdní režimy: normální, eko, comfort a sport, který přidává falešný zvuk z reproduktorů. Nic z toho ale nedělá z DS 7 řidičské auto, navíc se musím trochu prát s volantem, protože po nastartování se zapíná asistent udržování pruhu a pro jeho vypnutí je potřeba tlačítko chvíli držet. No, přiznejme si, že pro petrolheady tohle auto není. Spíš je to taková luxusní kabelka pro vaši přítelkyni na ježdění po Paříži. Nebo aspoň po Pařížské.

DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 EAT8 Performance Line

Motor: Přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1598 cm³
Maximální výkon: 165 kW (222 k)
Maximální točivý moment: 300 Nm/1900 1/min
Nejvyšší rychlost: 236 km/h
Udávaná kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km



Délka/šířka/výška: 4573/1891/1625 mm
Rozvor: 2738 mm
Pohotovostní hmotnost: 1500 kg
Objem úložného prostoru: 555/1752 l
Objem palivové nádrže: 62 l
Cena testovaného vozu s DPH: 1 405 500 Kč

DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 EAT8 Performance Line
  • 3.5/10
    Podvozek - 3.5/10
  • 3/10
    Motor - 3/10
  • 6.2/10
    Styl - 6.2/10
  • 5.5/10
    Praktičnost - 5.5/10
4.6/10

Verdikt

Luxusní SUV do města pro ty, kteří z nějakého důvodu německou premiovku nechtějí a upřednostňují styl a pohodlí. Potěší zajímavý interiér a to je tak vše.


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky