bmw x3 na překážkové dráze na sněhu

S BMW na sněhu: xDrive Village 2013

Řádění pod Sněžkou

Minulý týden jsem se vydal do Pece pod Sněžkou vyzkoušet pár různých BMW s pohonem xDrive na sněhu. Na cestu jsem zvolil starší X3 3.0d, abych ji mohl porovnat s novou X3 2.0d. Jezdilo se v X1, X3 a X5 po překážkové dráze a pak v 120xd, 320xd, X3 2.0d a 530xd po silnicích v okolí Pece. A to i na polské straně. Akce byla zorganizovaná skvěle a je vidět, že má v tomhle BMW praxi. Překážkovou dráhu jsem si odbyl rychle, protože mě tyhle věci moc neberou. Dráha byla navrhnuta tak, aby ukázala schopnosti xDrivu a musím dodat, že kdybych byl fanda pohonu všech kol, xDrive by mě asi okouzlil.

Systém posílá až 100 % použitelného výkonu jen na jedno kolo případně z auta udělat jen čistou zadokolku nebo předokolku. To bylo opět hezky demonstrováno, stejně jako asistent sjíždění z kopce. X3 i X5 se dostávaly přes překážky velmi snadno, ale víc mě překvapila X1 – přes nízkou světlou výšku a katastrofální nájezdový úhel zepředu, byla schopna projet celou trasu bez problému. Jen při tom najíždění na zhruba půlmetrový hrbol trochu trpěl přední nárazník. Za xDrive rozhodně respekt k inženýrům. Ale „radost z jízdy“ na překážkové dráze nenajdete, takže na silnice.

parkování s několika BMW na sněhu

Dojmy z vozů

Z celé flotily jsem viděl největší potenciál v 120xd s manuálem, takže jsem se honem sápal za volant. U jedničky mě fascinuje jedna věc – perfektní pozice za volantem. Nepamatuju si na obyčejné auto, kde by se mi sedělo tak dobře. Rozsah nastavení sedačky je obrovský, ale hlavní kouzlo je v nastavitelnosti volantu. Se svými dvěma metry vím, že ve většině aut se musím přisunout dost blízko k volantu, abych s ním mohl bezpečně točit, ale zas se odsunout dost daleko, ať nemám kolena u brady. I ve velkých autech to musím řešit kompromisně, ale tady jde volant vytáhnout tak moc, že to skoro připomíná vozy DTM. Ten pocit, že sedím blíže středu auta, ještě umocňuje celkový dojem.

Jezdilo se hlavně na zcela zasněžených horských cestách, takže do jízdních vlastností se pouštět nebudu. Potenciál motorů jsem taky nezkoušel naplno, takže jen můžu prohlásit, že dieslový foukaný čtyřválec zrychluje velmi ochotně. V kombinaci s xDrivem jsem se až divil, jak byla jednička schopna vystřelovat ze zatáček, jakoby byla na suchu.

Po přesednutí do X3 s M paketem mě zase nejvíc překvapil neskutečně tlustý volant. Tlustý je sice v tomto případě lepší než tenký, ale zase nic se nemá přehánět. V trojce mě nepřekvapilo asi nic, snad jen zajímavý vzorek ve dveřích a sportovní sedačky, které sice pomáhaly v zatáčkách, ale na delší cestu bych je nechtěl.

Zaujalo i to, že přes M pakety a run-flat pneumatiky nebyla jízda nijak nepohodlná. I X3 výmoly v cestě zahlazovala skutečně výborně.

Nejlepším zjištěním ale bylo, že po vypnutí trakce se ani z nejnovějšího xDrivu nevytratila tendence k lehké přetáčivosti. Takže i se čtyřkolkou se s BMW dá na sněhu užít zábava. A to je to nejdůležitější.

s bmw x5 na sněhu na překážkové dráze
Total
0
Shares
Mohlo by se vám líbit