červený Ford Puma v podzemních garážích zboku

Test: Ford Puma 1.0 mHEV 2020 

Slavné jméno se vrací

Kdo z nás by nepamatoval Ford Puma z roku 1997. Lehké sportovní kupé s předním pohonem, motorem 1.7 l o výkonu 125 koní a podivným designem si díky svým vlastnostem získal hodně fanoušků. Nástupce se ale nedočkal a celých 18 let v nabídce Fordu název Puma chyběl. Až doteď.

Puma je zpátky, ale jak vidíte z fotek, podlehla SUV mánii a přijíždí s karoserií, která kombinuje menší rozměry městských aut, dravé tvary odkazující na původní kupé a módní zvýšený podvozek. Je to crossover v tom pravém slova smyslu.

Dobrou zprávou je, že v reálu vypadá líp než na fotkách. Tomu v případě testovacího modelu pomáhá i hezká červená metalíza a výbava ST Line X obsahující 18” kola, sportovnější nárazníky, prahy, spoiler i doplňky interiéru. Včetně hodně příjemného volantu a řadicí páky šestistupňové manuální převodovky.

Uvnitř je to jako něco mezi Focusem a Fiestou, jen se sedí trochu výš. Materiály jsou poměrně kvalitní a k ergonomii taky nemám moc co dodat. Za volantem se sedí dobře, pedály jsou pěkně vepředu a jejich rozmístění umožňuje bezproblémové meziplyny. Kufr je slušný a hluboká díra pod dvojitým dnem je parádně praktická – na tři tašky nákupu ideální a vyhnete se kutálení lahví po celém kufru. Navíc je na jejím dně i odšroubovatelný otvor, aby se dala vypláchnout vodou. Za to tleskám, to by měla mít všechna SUV.

Na výběr jsou zatím jen dvě motorizace, přičemž obě využívají litrový tříválec EcoBoost. Slabší verze má stejně jako první generace 125 koní, silnější EcoBoost mHEV má 155 koní. A tušíte správně – mHEV znamená mild-hybrid, tedy kombinovaný startér a 48V akumulátor pro snížení spotřeby. Nehybridní verzi jsme netestovali, takže přínos hybridu na spotřebu srovnat zatím nemůžeme, ale se silnější variantou jsme jezdili hlavně po městě za něco mezi 7 a 8 litry, což při vyšším městském tempu nebylo špatné. Navíc se jednalo o zcela nový kus s nájezdem 500 km, takže spotřebu zatím soudit nelze. 

A jak to jezdí? Vlastně překvapivě dobře. Vyšší karoserie a 18” kola znamenají tužší podvozek, který se ve městě může zdát tvrdší. Hlavně u příčných nerovností je to znát. Sám bych volil spíše 17” kola výbav Titanium nebo ST Line. Na druhou stranu, v zatáčkách se Puma chová hodně dobře, drží a zároveň se nenaklání. Mně osobně ani nevadí litrový tříválec, líbí se mi jeho agresivní zvuk, a síly má taky dost. Působí živě a na město a menší okresky je zcela dostačující. Po přepnutí do sportovního módu ještě přiostří. Zajímavé je, že kromě něj má Puma i terénní mód.

Puma je k dispozici ve výbavách Titanium, Titanium X, ST Line a ST Line X. Základní výbavy typu Trend tu nenajdete. Chybí diesel i automatická převodovka, a vůbec to nevadí. Vyšším výbavám odpovídá i cena, kdy nejlevnější varianta stojí 513 900 Kč, nejdražší (testovaný vůz) 631 900 Kč. Všechny výbavy jsou poměrně bohaté, jen mě překvapilo, že i u těch nejvyšších chybí parkovací kamera a bezklíčové odemykání. Ale zato v nich najdete výborný audiosystém B&O a další příjemnosti.

Verdikt není jednoduchý. Puma je vlastně docela fajn auto do města. Jako markeťák naprosto chápu využití legendárního jména i zakomponování SUV prvků. Jako revhead mě ale mrzí, že Puma už není kupé. Za sebe bych raději Focuse ST Line 1.5 se 182 koňmi, kterého najdete v ceníku za srovnatelných 611 900 Kč. Je prostornější, vypadá líp, motor zní líp a jeho fantastický podvozek z něj dělá můj oblíbený warm-hatch.

Ford Puma 1.0 155k EcoBoost mHEV ST Line X 2020
  • 7.2/10
    Podvozek - 7.2/10
  • 6.1/10
    Motor - 6.1/10
  • 5.2/10
    Styl - 5.2/10
  • 7.4/10
    Praktičnost - 7.4/10
6.5/10

Verdikt

Překvapivě schopné auto s výborným podvozkem a některými chytrými řešeními. Kdyby si ale nechalo karoserii kupé svého přechůdce, bylo by ještě o dost příjemnější.

Total
0
Shares
Mohlo by se vám líbit