Tak máme za sebou další díl Grand Tour, tak se na něj opět podíváme, tentokrát i se spoilery, takže pokračujte jen na vlastní nebezpečí.
Po úvodní znělce plné záběrů měst a přírody Jihoafrické republiky se dalo očekávat nějaké dobrodružství na safari, ale nic takového se nekoná. Čeká nás jen test Astonu Martin Vulcan, krátká návštěva Jamese Maye mezi jihoafrickou omladinu a hlavně dlooouhý segment o tom, jak si Clarkson, May a Hammond hrají na speciální jednotky v Jordánsku. Tam se dočkáme pár záběrů Audi S8. A to je vše.
Vulcan už byl před pár měsíci otestován Autocarem i Top Gearem (mimo hlavní show) a už to rozhodně není novinka, ze které bychom se posadili na zadek. Představen byl dokonce už v únoru 2015. Osobně jde tohle auto zcela mimo mě – je to extrémně drahé ($2.3 mil USD) a vyrobeno bylo jen ve 24 kusech. Nesmí to na silnice, ale není to ani závoďák. A přestože to není závoďák, má to závodní interiér. I ten exteriér je rozporuplný – proporce jako správné GT, ale křídlo jako z dragsteru. Zadní lampy jsou super, ale jinak je to dle mého názoru mimořádně škaredé auto, které si nikdo z nás nikdy nekoupí. Tlustému Stigovi se to taky nelíbilo.
Po Vulcanu se koná pár vtipů na Jihoafrickou republiku a zdejší kradení aut a pak další “nečekaná” smrt celebrity. A pak hned na hlavní segment z výcvikového střediska speciálních jednotek v Jordánsku, který je rozdělen na dvě části. Mezi nimi jsme obohaceni jen o krátký kulturní příspěvek, kde vidíme podivně driftující E30, občas i bez řidičů, podivně nadšený dav a Jamese Maye, který ještě nikdy nevypadal nekomfortněji.
Ten vojenský segment je opět kvalitně natočený, velmi vtipný a zjevně hodně inspirovaný předloňským “Na hraně zítřka“, což je mimochodem zcela výborný film a doporučuji. Zklamání je, že aut se dočkáme až ke konci a to v podobě Audi S8. Což je stejně jako Vulcan úchvatné auto, ale ne objektem zájmu nadšených řidičů.
Nepochopte mě špatně, opět to bylo o třídu výš než Top Gear a celou dobu jsem se bavil. Ale pokud bychom do toho mohli zakomponovat tu M2 a 488 GTB z prvního dílu, nezlobil bych se.