Audi (ne)koupí McLaren


Podle včerejších zákulisních informací se schylovalo k přetahované mezi BMW a Audi o McLaren. Ten se dostal během posledních dvou let do finančních potíží, musel prodat své sídlo a propustit třetinu zaměstnanců.

BMW by se McLaren hodil hlavně kvůli divizi sportovních aut. Jednak by McLaren hezky zapadl do portfolia britských značek vedle Mini a Rolls-Royce, ale hlavně by BMW mohlo opět zavítat do segmentu, kde nemá žádné zástupce, narozdíl od Mercedesu-AMG. M8 je těžké GT, Z4 přežívá jen díky Toyotě a „halo“ auta jako Z8 a nově i i8 už patří do minulosti. BMW navíc chystá hybridizaci M divize (minimálně příští M5 by měla být plug-in hybrid), se kterou by McLaren mohl pomoci. Otazník se vznáší nad týmem F1. BMW z F1 odešlo v roce 2009 a na návrat se nechystá.

Naopak Audi kouká hlavně po F1 týmu. Spekulace o vstupu koncernu do F1 nejsou nijak nové a očekává se, že po představení regulací na sezonu 2026 ohlásí VW vstup do F1. Na vývoji by se kromě Audi/McLaren mohlo podílet i Porsche/Red Bull, a to už by s kartami v F1 mohlo zamíchat.

Spekulace o nákupu se během včerejška jen množily, nicméně BMW je oficiální cestou popřelo a k nákupu McLarenu se prý nechystá. Audi nic nevyloučilo ani nepotvrdilo a jen sdělilo, že pravidělně prověřuje nové možnosti spolupráce s různými stranami. Dnes ráno už je (aspoň podle britského Autocaru) jasněji: Audi prý kupuje McLaren.

Budoucnost McLarenu by tak opět měla být trochu jistější a Audi/VW má dveře do F1 otevřené. Co to znamená pro ambice Porsche pro vstup do F1 zatím nevíme. Stejně jako jak bude McLaren fungovat vedle Lamborghini pod stejným majitelem. Trochu nás mrzí, že to nevyšlo s BMW, předchozí spolupráce vyustila v pravděpodobně nejúžasnější auto v historii – McLaren F1, ale snad bude McLaren v dobrých rukou i u Audi. Jenže nakonec to celé vypadá jako kachna. McLaren vše popírá, Audi se taky k ničemu nemá. Zatím to tedy berme spíš jako zajímavý drb a uvidíme, co se bude dít.


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.