Hledání nejlepší silnice – 2. část: Großglockner Hochalpenstraße

Úvod jsme si už odbyli, takže pokračujeme druhým dnem výletu. Se vstáváním sice mívám problémy, ale s vidinou prázdné Großglockner Hochalpenstraße jsem k autu běžel už v 5 ráno. Silnice bývá od listopadu do začátku května zavřená úplně a i během sezóny se uzavírá na noc. Když jsem se k ní blížil temným údolím, bylo 5:40 a brány se otevíraly v 6. Silnice je placená, takže u brány jsem nechal 35 €,...

Pokračovat


Hledání nejlepší silnice – 1. část: Intro

Je to už nějakou dobu, co jsem se vydal na mou zatím zdaleka nejlepší dovolenou. Sedl jsem do auta, stáhl střechu a vydal se na dva týdny objevovat ty nejlepší evropské silnice. Už jsem to jednou sepsal, ale na některá místa jsem se od té doby vrátil a trochu článek zaktualizoval. Protože zážitků a skvělých silnic bylo hodně, rozložím to do několika částí – podle oblastí. Dopředu...

Pokračovat


Hledání nejlepší silnice v ČR: Třebíč – Věžnice

Na neděli jsme opět plánovali vyjížďku a tentokrát jsme to směřovali na západ od Brna až k Jihlavě. Trasa byla, pár dobrovolníků se taky našlo, a tak to vypadalo nadějně. Jenže ráno se dozvídám, že Jirka se vylil jako váza a počasí s ním, takže byla akce odsunuta. Vydal jsem se tedy z Brna do Prahy po D1 a tím to mělo skončit. Před Velkým...

Pokračovat


Honda Integra TypeR a BMW 120d E87

Už dlouho mám potřebu zmapovat nejlepší silnice v ČR. Nedávno se mi dostal do rukou starší Speed (mimochodem, pořád výborný časopis, jen už na něj nemám čas, tak jsem ho přestal odebírat) se seznamem 10 nejlepších silnic v ČR. Tak jsem je postupně naskládal do jedné mapy a přidal k nim ještě pár svých tipů (ty červené body – víc než 10 tras bohužel nově...

Pokračovat


BMW Z4 na Route Napoleon

Jsou dva typy skvělých silnic. První je krátká, ale intenzivní; druhá je slabší, ale delší. Mezi ty kratší patří horské průsmyky se svými ostrými zatáčkami, velkým převýšením a dramatickou scenérií. Vypadají epesně na fotkách a je to velký zážitek. Stelvio, St. Bernardino, Furka apod. A pak je tu ten druhý typ. Silnice mnohem delší, které vedou od někud někam. Je na nich standardní provoz a nejsou tak intenzivně vzrušující, ale...

Pokračovat


Mercedes-Benz Muzeum ve Stuttgartu

Čtvrtou a poslední zastávkou našeho road tripu po německých muzeích nemůže být nic jiného, než muzeum automobilky, jejíž zakladatel před 130 lety představil první benzínem poháněný vůz a započal tak historii aut, jak je známe. Mercedes-Benz Muzeum sídlilo ještě před 10 lety v areálu továrny automobilky ve Stuttgartu a návštěvníky do něj vozil autobus s ochrankou. V roce 2006 pak došlo k otevření nové budovy před branami automobilky...

Pokračovat


Porsche Muzeum ve Stuttgartu

Jedna z věcí, co o mě málokdo ví, je to, že jsem nějakou dobu bydlel bydlel nedaleko Stuttgartu. Díky tomu jsem měl možnost potkávat nečekaně často zamaskované prototypy a občas zavítat do starých muzeí Porsche nebo Mercedes-Benz. Záměrně píšu starých, protože obě muzea byla tehdy relativně malá a v areálu továrny. Až v roce 2006 v případě Mercedesu, a 2008 v případě Porsche, došlo k otevření pořádných velkých...

Pokračovat


Stránka 3 z 41234