Po dlouhé době radost za volantem


Po hodně dlouhé době jsem se za volantem zase přiblble usmíval. Ta petrolheadí radost, když máte to správné auto na ten správný úkol. Ano, pořídil jsem druhé auto – je lehké, benzínové, s manuálem a bez turba. Jestli čekáte Miatu, Boxstera, Caymana, Lotuse, 330i nebo něco ostřejšího, zklamu vás. Nicméně, těch radostí za volantem, jak už jsem jednou psal, je několik typů.

Většinu času za volantem bohužel trávím ve městě – a to přímo v tom na české poměry nejhorším. Praha je unikátním mixem rozbitých silnic, příšerné dlažby, kočičích hlav, hlubokých děr od kanálů, vysokých kolejí, příčných prahů a dalších radostí, které by dohnaly i ortodoxního petrolheada do terénního auta. Protože MHD stále odmítám, jezdil jsem skrz Prahu do práce svým BMW s Mkovým podvozkem na 17″ runflatech. A asi si umíte představit, jak tím trpí páteř i auto. Dál už to ale nešlo, na bojové mise do džungle města je potřeba správné bojové nářadí. Takže přivítejte Toyotu Yaris 1,3 z roku 2001:

yaris toyota 2001

Je to auto, které jsme před 16 lety koupili v rodině jako nové (spěchali jsme, proto ta barva…), takže znám kompletní historii a vím, že se na něm nikdy nic nepolámalo. Sám jsem s ním dlouho jezdil, pak ho prodal, a teď byla možnost ho koupit zpět. A tak jsem neváhal ani vteřinu.

Ve zkratce – motoru nevadí, že s ním jezdím jen krátké trasy, karoserii nevadí, když se při parkování trochu oťuká, vejde se všude, je bezúdržbové, extrémně levné na provoz, není vám ho líto, můžete ho zaparkovat na měsíc kam chcete a neřešíte to, nemusíte tankovat kvalitní benzín nebo řešit dražší díly. Bez starostí ho můžete půjčit přítelkyni, mámě, babičce nebo kamarádům, kterým byste jinak nesvěřili propisku. Levná auta mají jen samé výhody. Já vás asi nepřesvědčím, ale tohle video by mohlo:

Ale zpět k Yarisovi. Jako bonus je to překvapivě zábavné auto. 84 koní není moc, ale auto váží pod tunu, a podvozek má takový ten docela zábavný starodávný styl. Dokonce – a to mi nikdo pořád nevěří – mám v Praze dvě místa, kde se dá na mokru Yaris poslat do decentně přetáčivého smyku :D Ale hlavně, v Praze málokdo u parkování přemýšlí, často se parkuje přes dvě (i tři) místa, a tak vznikají mezery, kam se normální auto nevejde. Yaris ano. Najednou je parkování úplně bez stresu.

Každý mi říká, že pro někoho v centru Prahy, je i jedno auto blbost, natož dvě. Já ale nemůžu být spokojenější. BMW si užívá delší trasy a víkendové projížďky, a Yaris dělá přesně to, co má, během týdne. Naprostá spokojenost.

 


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky