Legendy 2017


Po roční pauze jsem se zase vrátil na Legendy. A měl jsem z akce na chlup stejné dojmy jako předloni. Report z Legend 2015 je tady a kdybych to měl shrnout do jedné věty, tak opět organizačně povedená akce, s obrovským množstvím lidí, kterou si pro sebe opět ukradl Mercedes-Benz a kterou BMW tradičně pofaililo. Tady je pár mých dojmů.

Akce je každý rok zorganizovaná skvěle a drží si vysokou úroveň. Mám na mysli jak množství unikátních exponátů, tak práci s areálem – offroad trať, sprintová trať, vchody ze všech stran apod, až po drobnosti jako přehledné mapky, mobilní aplikace nebo dobrá komunikace na sociálních sítích. To bohužel ani dnes nelze brát jako samozřejmost.

Legendy 2017 (34)

Každoročním úkazem je i obrovské množství návštěvníků, což je dobře i špatně. Špatně je to proto, že je težší se dostat k exponátům, pokecat si s jejich majiteli a nemáte šanci pořídit jedinou hezkou fotku, protože všechno je konstatnětně oblkopeno lidmi. Což taky vysvětluje, proč jsou na většině hezkých fotek z akce jen detaily aut. Celé auto prostě bez lidí do záběru nedostanete, jedině snad během pátečního zavážení exponátů. Nicméně, je to i dobře – je totiž vidět, že auta pořád táhnou a že navzdory zelenému šílenství posledních let je komunita autařů stále silná. A množství malých kluků slintajících nad supersporty dává naději, že petrolheadi mezi námi budou i za 20 let.

I když, s tím petrolheadstvím je to otázka: ke konci jsem se zastavil u nádherného 550 Maranella, jehož majitel zrovna básnil o V12 a jeho palivovém systému. Celé se to poslouchalo moc krásně, až do momentu, kdy se jeden z návštěvnéků zeptal, jestli se to dělá i v dieselu… Přísahám, že se to stalo!

Legendy 2017 (33)

Ale zpět k tématu a k tomu hlavnímu – k vystaveným autům. Největší hvězdy byly nejspíš Pagani Huayra a Lamborghini Centenario – jedno z celkově 40 kusů. Vedle něj stála Legendární Miura, u Ferrari bylo zase vidět krásné 275 GTB, Testarossa, 599 GTO i F12 TdF. Nechyběl Ford GT, 2 McLareny včetně 675 LT, Lambo přivezlo faceliftovaný Aventador S, Kia ukázala model Stinger, kvalitní zastoupení mělo Porsche, Bentley, Subaru, Mazda, Ford i Škoda.

Všemu ale opět vládl Mercedes-Benz, resp. AMG. Tradičně měl největší prostor hned na hlavním prostranství vedle největších legend od Ferrari. A jako vždycky přivezli všechno, co šlo: všechny „civilní verze“ AMG, několik GT AMG, SLS AMG Black Series, slavnou Rudou Svini 300 SEL 6,8 AMG a dokonce i ten stupidní Mercedes-Maybach G650 Landaulet. To je krásný kontrast s tím, co přivezl jejich hlavní konkurent. BMW to minule zkoušelo s MPV řady 2 a s pár SUV. Tentokrát se raději neúčastnilo vůbec. Prapor BMW drželi jen fanoušci z BMW Auto klubu ČR se staršími M3, M5, M6 a Z3.

Legendy 2017 (9)

Ostatně, auta soukromých vystavovatelů jsou to hlavní, proč má cenu na akci chodit a i letos bylo na co koukat: Astony, Lancery, Supry, Imprezy, staré Alfy, Mustangy… Já měl největší radost z toho, že mezi Legendy pronikla i Toyota Yaris první generace :)

Takže celkové dojmy? Ne, nevyrovná se to pořádné projíždce, ale tu si můžete dát kdykoliv. Strávit jeden den (nebo i dva) ve společnosti tolika legendárních aut, za zvukového doprovodu vytočených motorů a narazit na tolik dalších autířkárů, to asi za těch pár stovek stojí. Tak zase za rok!

Legendy 2017 (32) Legendy 2017 (31) Legendy 2017 (30) Legendy 2017 (29) Legendy 2017 (28) Legendy 2017 (27) Legendy 2017 (26) Legendy 2017 (25) Legendy 2017 (24) Legendy 2017 (23) Legendy 2017 (22) Legendy 2017 (21) Legendy 2017 (20) Legendy 2017 (18) Legendy 2017 (17) Legendy 2017 (16) Legendy 2017 (15) Legendy 2017 (14) Legendy 2017 (13) Legendy 2017 (12) Legendy 2017 (11) Legendy 2017 (10) Legendy 2017 (8) Legendy 2017 (7) Legendy 2017 (6) Legendy 2017 (5) Legendy 2017 (4) Legendy 2017 (3) Legendy 2017 (2) Legendy 2017 (1)Legendy 2017 (19)


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky