Top Gear je zpátky!


Máme za sebou už tři díly nové série Top Gearu. První díl byl celkem fajn, druhý překvapivě dobrý a po třetím už se dá říct, že nový Top Gear se zase našel. Ještě nechci předbíhat, ale vypadá to, že po tragické sérii 23 se opět dostal na úroveň, kde může dokonce pomýšlet na konkurování Grand Touru.

Když vyšla 23. série a původní trio bylo nahrazeno šesticí moderátorů, z nichž zhruba půlka byla na facku, sepsal jsem článek o tom, co je na ní všechno špatně. Jenže postupně to nabobtnalo na několik stránek a tak jsem to raději smazal a nikdy nevydal. Tolik hejtu stejně číst nechcete.

Vypadá to ale, že se v BBC někdo chytl za nos, a většina problémů S23 byla vyřešena. Přišlo nové studio, které už nevypadá jak cirkusácký bordel z minulé série, už tu není Chris Evans se svým žlutým tričkem, které nosil celou sérii, ani přehnaně sebevědomá Sabine Smitz (nebo, aspoň už nemá tolik prostoru). Matt přestal působit tak prkenně a Chris Harris tak nervózně. Místo stupidní rally-crossové trati s Mini Cooperem jsme zpátky na původním okruhu a reasonably priced car bych sám nevybral líp – Toyota GT86. Taky už se nekoná sezení s více celebritami a poměřování jejich dřívějších aut, což byla vždy hrozně křečovitá, dlouhá a nudná vložka.

Aston Martin DB11 a Mercedes Benz S AMG Coupe vedle sebe

Výborný bondovský kousek

Dokonce, a tady bych byl ještě opatrný, i ten Rory Reid už tolik nevadí. Pořád sice říká věci a dělá gesta, která očekáváte tak možná od 50centa, ale v druhém díle nebyl téměř vůbec a ve třetím dostal na hraní jen Golf GTI, což se k němu celkem hodí. Nicméně, jako skutečného petrolheada ho brát pořád nelze. Sám několikrát přiznal, že jeho nejoblíbenější vůz je Tesla Model X, a že skutečně miluje auta na elektřinu. To mu neberu, ale o spotřební elektronice jsou jiné pořady. Pro mě je to spíš taková trpěná postava, kterou si tam progresivní BBC vnutila – jednak aby měli zastoupení i ekologicky smýšlející a zadruhé, přiznejme si, že tři bílí heterosexuální muži v dnešní době už nejsou průchozí. Rozhodně ne u BBC.

Druhá trpěná věc je segment celebrit. Teď se navíc přeskakuje trochu hůř, protože se prolíná s jinými segmenty. Je to škoda a nevyužítá šance, zvlášť když si uvědomíte, kolik skvělého materiálu muselo skončit na podlaze střižny, aby se našel čas pro vykecávání celebrit.

Kromě těchto dvou věcí, ale není moc co vytknout. Segmenty s auty jsou skvělé, naprosto srovnatelné s úrovní Grand Tour a některé šly i nad něj – třeba M3 vs Giulia nebo první část recenze Golfu GTI. Humor stále trochu drhne, ale už dvakrát jsem se usmál, což je oproti předchozí sérii výrazné polepšení. Chris Harris vypadá, že si natáčení konečně úžívá a táhne celý pořad dopředu, a Matt začíná být pomalu ten starý známý Joey, kterého jsme měli rádi.

Matt Le Blanc a Chris Harris

Asi nejvtipnější moment série

I výběr aut se daří – Ferrari Fxxk, Alfa Giulia vs M3, DB11, Fiat Spider, Huracan vs 911, GTI… zatím všechno dobrý! A originálních nápadů je taky dost – fejková Itálie s Fiatem, bondovské DB11 vs S coupé, závod do sjezdovky v supersportech, předjíždění na ringu atd.

Skoro to vypadá, že S23 měla posloužit jako fackovací panák pro všechny (včetně mě), kteří se neradi loučili s původním triem. Dopředu totiž bylo jasné, že jakákoliv náhrada bude zklamání. Takže jsme si vychutnali něco opravdu špatného, hodili to všechno na Chrise Evanse a teď už to může být jen lepší. A taky že je. Konečně důstojný Top Gear, který není jen výplň času, než přijde další série Grand Tour.

Top Gear S24 20172


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky