Svatá trojice a Chris Harris


Ještě jednou se vrátím k prvnímu dílu Grand Tour, tentokrát takové noční zamyšlení bez pointy. Jak byl celý úvodní díl super, tak srovnání svaté trojice bylo trochu slabší. Nechci říct zklamání, ale čekal jsem víc. Sám Chris Harris to totiž dokázal lépe, o rok dřív a předpokládám, že i s mnohem nižším rozpočtem. Už jste to určitě viděli, ale teď, když máte v hlavě čerstvý test z Grand Tour, pusťte si to ještě jednou:

Tady se skvěle ukazuje, že Grand Tour nebo Top Gear jsou zábavné show pro širokou cílovku a že pokud se chcete o autech dozvědět víc, je pořád lepší sáhnout k videím Chrise Harrise, Autocaru nebo Evo Magazinu. Test v Grand Tour byl sice natočen filmovými kamerami s 4K rozlišením, ale i díky tomu vypadají záběry filmově a tak trochu odtrženě od naší reality. K tomu autentickému pocitu, že jste přímo v autě vlastně mnohem líp poslouží základní GoPro.

Segmenty v GT mají slabší informační hodnotu i proto, že jsou omezeny časově, což je něco, co se YouTubových videí netýká. Nicméně – je pro to vlastně důvod? Na BBC dostal Top Gear hodinový slot ohraničený dalšími programy. Na Amazonu jako online službě ale žádný „následující program“ není, Grand Tour může klidně trvat hodinu a půl nebo dvě. Utrpěla by tím zábavnost? Možná. Dozvěděli bychom se víc o autech? Určitě. Chtěli bychom to? Já stoprocentně! Tady mi absolutně dává smysl to, s čím přišel „nový“ Top Gear – ten extra segment po hlavní show, který moderoval Rory Reid. Problém je, že Top Gear se nepovedl a Extra Gear přinášel jen víc toho nepovedeného. Grand Tour se extrémně povedl a tak by nějaký „Extra Tour“ vůbec nevadil.

Ale zpět k Harrisovi. Mně je ho totiž trochu líto. Vlastně není – ten bastard má nejlepší práci na světě. Ale je škoda, že ho Top Gear pořádně nevyužil. Točit videa totiž umí, řídit taky a tak nějak mu tu pořádnou projížďku i přejete. Matt LeBlanc je někde v půlce cesty a Rory, ten je pořád mimo. Je fajn, že tým Top Gearu prořídl a že Chris postupuje dál. V další sérii by Roriho mohl nahradit třeba Jethro Bovingdon a Matta třeba Henry Catchpole. A hned bychom měli trojici, která řídit umí, má k autům ten správný vztah a nehrozí jim orgasmus z Tesly X.


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.

Další příspěvky