Schwarzwald


Ke konci října jsem dostal možnost jet se podívat na zasedání europarlamentu do Štrasburku. To je upřímně to poslední místo, kam bych chtěl někdy jet, ale znáte to – “poznej svého nepřítele”. Najednou mi to přišlo docela lákavé, tak jsme vyrazili.

Zámek Chateau St. Jean v Molsheimu

První odpoledne jsem strávil ve vedlejším Molsheimu naháněním Veyronů a Chironů (potkal jsem jen jednoho). Muzeum tu není a do automobilky se dostat nedá (ani do toho zámečku, který je součástí areálu), takže to byla rychlovka. Štrasburk je hezké město, ale jeden den bohatě stačí. A tak jsem se raději vydal přes hranice do nedalekého Schwarzwaldu, což je poměrně rozsáhlá oblast protkaná fantastickými silnicemi.

červené BMW řady 1 na silnici v lese v oblasti Schwarzwald

Jedna z nejlepších je silnice 500 z Baden Baden do Fredudenstadtu, ale je jich tu samozřejmě mnohem víc a projet je všechny by zabralo mnohem víc času. Silnice 500, oficiálně nazvaná Schwarzwald Hochstrasse, je na mapce ta nahoře, oficiální Schwarzwald Panoramastrasse je ta dole. A všechno mezi nimi a kolem nich jsou další kvanta skvělých silnic.

Možná si na Schwarzvald vzpomenete z Need For Speed Porsche Unleashed, kde patřil k tmavým a zákeřným tratím. I kvůli tomu a kvůli názvu jsem očekával hustý tmavý les, kam jen vyjímečně proniknou sluneční paprsky. Ale je to naopak často jízda po zalesněných (ale nijak extrémně hustě) hřebenech kopců.

44

Silnice 500 je velmi široká s vysekaným pásmem kolem, takže do zatáček hezky vidíte. Ty navíc nejsou nijak ostré nebo utažené, takže není důvod udržovat rychlost v rozumných mezích. Naopak – šÍřka silnice, protáhlé zatáčky a delší rovinky nahrávají hodně vysokému tempu. Není tu nic, co by vás krotilo – snad jen kromě silnějšího provozu. Takhle v říjnu v pracovní den to ale nebylo vůbec špatné, navíc se tu velmi jednoduše předjíždí.

3

Dieslu tahle silnice vyhovovala mnohem víc, než alpské průsmyky, které svými úzkými vracečkami a konstantním podřazováním na dvojku nebo jedničku nahrávají spíš něčemu mrštnějšímu a benzínovému. Tady se celou dobu jede v rozpětí 3-6, podřazovat níž není potřeba. Nejlepší silnici světa tu tedy asi nenajdeme, ale za projížďku to stojí. A můžete to spojit třeba s návštěvou Stuttgartu a stavit se i u Mercedesu a Porsche. Mohl by to být příjemný víkend :)

5


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.