Hledání nejlepších silnic v ČR: s Integrou Type-R kolem Dobříše


Už dlouho mám potřebu zmapovat nejlepší silnice v ČR. Nedávno se mi dostal do rukou starší Speed (mimochodem, pořád výborný časopis, jen už na něj nemám čas, tak jsem ho přestal odebírat) se seznamem 10 nejlepších silnic v ČR. Tak jsem je postupně naskládal do jedné mapy a přidal k nim ještě pár svých tipů (ty červené body – víc než 10 tras bohužel nově přidat do Google Map nelze, takže jen bodově). Tady ji máte v celé kráse:

Když mi kamarád napsal, že konečně pojede provětrat svou Integru Type-R, a že si dáme sraz někde mezi Prahou a Plzní, koukl jsem do této mapy a vybral trasu Hostomice-Dobříš-Nový Knín-Štěchovice. Takže tady je z ní pár dojmů.

Popravdě, není tak moc dobrá. Pár úseků je fajn, nicméně její povrch není zcela hladký a občas je to vyloženě špatné. Je to relativně rychlá trasa na rychlý průlet, ale není tu moc zatáček, často vás zabrzdí železniční přejezdy a hlavně je tu provoz. Na příjemnou projížďku bez střechy to úplně stačí, ale na hledání limitů Integry vůbec. Nejlepším úsekem je asi stoupání ze Štechovic, opět je tu ale hustší provoz, takže doporučuji si přivstat. Mapa zde:

Jen na jeden úsek si dávejte pozor – zhruba v půlce mezi Hostomicemi a Dobříší (směr Dobříš) je dlouhé táhlé klesání, povrch je hladký a dá se to tu opravdu rozjet. Problém je, že v poslední čtvrtině se povrch změní na vlnitý plech, což nejen komplikuje brzdění před zatáčkou, ale ve vysoké rychlosti vás to vážně rozhodí.

Žádná velká radost se nekoná, takže v Novém Knínu to točíme na sever a míříme k něčemu mnohem lepšímu, i když kratšímu. Jedná se o trasu z Řevnice do Mníšku pod Brdy (ano, doporučuji tímto směrem, protože takto je to víc do kopce). Je tu zcela nový povrch a fantastické zatáčky.

DSC_0742

A co auta? Sešly se dva dvoulitrové čtyřválce s plus mínus podobným výkonem a manuální převodovkou – ale to je vše, co měly společného. BMW 120d vs. Honda Integra Type-R. Zadokolka vs. předokolka, diesel vs. benzín, Německo vs. Japonsko, hatchback vs. kupé, 5 dveří vs. 3 dveře. Myslím, že síly byly překvapivě vyrovnané. U Integry se žádné překvapení nekoná, její podvozek je opředen legendami, ale u jedničky mě to vždy trochu překvapí – na docela obyčejný hatchback se chová výborně.

DSC_0755

Na nějaké srovnávání ale nedošlo – BMW je před výměnou tlumičů (jeden je proražený) a u Integry prokluzovala spojka a motor je před generálkou. Odpoledne pak spojka odešla úplně. Takže pořádná projížďka včetně dojmů z Integry spíš někdy příště.

Je něco, co vás u Integry zajímá? Ptejte se v komentářích, určitě si ještě jeden článek vyslouží :)

 

 


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.