Česká Route Napoleon


Jsou dva typy skvělých silnic. První je krátká, ale intenzivní; druhá je slabší, ale delší. Mezi ty kratší patří horské průsmyky se svými ostrými zatáčkami, velkým převýšením a dramatickou scenérií. Vypadají epesně na fotkách a je to velký zážitek. Stelvio, St. Bernardino, Furka apod.

A pak je tu ten druhý typ. Silnice mnohem delší, které vedou od někud někam. Je na nich standardní provoz a nejsou tak intenzivně vzrušující, ale zabaví vás na mnohem delší dobu. Nejlepším příkladem je francouzská Route Napoleon. Ta vede z Grenoblu jihovýchodním směrem přes Provence do města Grasse, případně až k pobřeží do Cannes. Obsahuje rovinky, ostré i dlouhé rychlé zatáčky, kopce a hory i nížiny. A to všechno po celé délce 300 km, což se nedá s horskými průsmyky vůbec srovnat. Nevýhodou jsou ale občasné radary a hustší provoz.

Když jsem minulý týden mířil na Pálavu, objevil jsem sérii silnic, která mi slavnou Route Napoleon v něčem připomněla. Taky vede z menšího města (Slavkov) na jih do turistické oblasti plné vína (končí ve Velkých Bílovicích), taky je relativně dlouhá a střídají se v ní různé typy povrchů, zatáček, kopců i rovin. Samozřejmě není tak epická – má jen 40 km, žádné hory a skály se nekonají, povrch je na pár místech špatný (kočičí hlavy v Čejči), ale jsme v ČR – buďme rádi aspoň za tohle. Navíc z Bílovic můžete pokračovat na silnice v okolí Pálavy nebo rovnou do Rakouska, takže vyblbnout se dá.

Koukněte na mapu níže, myslím, že nepotřebuje komentář. Pokud máte taky tipy na fajn silnice, dejte vědět v komentářích.

P.S. Silnice mě bavila natolik, že jsem z ní nevyfotil vůbec nic. Takže na úvodní fotku jsem musel použít skutečnou Route Napoleon. Snad to nebude vadit. Je na ní i stejná Z4, se kterou jsem absolvoval i tu českou verzi :)


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.