Na autoslalomu s Porsche Cayman S


Když jsem sháněl někoho, kdo by mě svezl v Porsche Cayman, tak se nabídl Michal a v jeho odpovědi připsal, ať si vezmu helmu. V Trenčíně se jede závod v autoslalomu a on tam bude závodit. Zavzpomínám na “mládí” a ještě se svezu v Porsche. To zní jako fajn strávená sobota, řekl jsem si. Je tomu totiž již přes deset let, co jsem ještě jako čerstvý majitel řidičského průkazu hledal způsob, jak si aspoň trochu splnit sny a zazávodit si v mezích studentského kapesného. V praxi to znamenalo odepírání školních obědů a večírků pro tyto roky tak typických. Priority byly jasné a nějak jsem si musel ušetřit na ten stooktan a startovné. Měsíc hladu a žízně za den závodění na autoslalomu. To se vyplatí, ne?

První, co mi vyrazilo po příjezdu na místo dech, bylo startovní pole. Ať si kdo chce co che říká, tak Češi a Slováci bohatnou. Viděl jsem tu skvosty typu Caterham CSR, kompresorový Lotus Elise, Megáne RS, Toyota GT86, Imprezy STI a k tomu ten “můj” Porsche Cayman S. Před deseti lety působil i jeden Lancer EVO jako zjevení. Tady jsem jich napočítal pět v různých stupních úprav.

Ale zpátky ke Caymanovi. Po nějaké hodince zpovídání majitele, jsem se dozvěděl pár zajímavých věcí. A protože na českém internetu o tomto voze nenajdete prakticky žádné uživatelské informace, tak bych se s vámi o ně rád podělil. Auto má Michal již tři roky a ročně najede přibližně 7000 km. Za rok sjede jednu sadu lepších pneumatik, které jsou nejnákladnější položka při vlastnictví Caymanu. Olej, destičky a kotouče stojí pár tisícovek jako na normální lepší auto typu BMW té doby a dokážete si jej vyměnit i sami. Vlastně co jsem tak vyrozuměl, tak náklady jsou velmi porovnatelné s mým vozem.

Z hlediska každodenního užití se Michal netvářil moc přívětivě, ale pocitově si myslím, že v tom nebude velký problém. Na internetu jsem dokonce našel fotky, že do Caymanu jde napasovat horské kolo (Yes!) a dokonce má na střeše přípravu pro nosiče na lyže a snowboard (Yes! Yes!). Jen to nastupování a vystupování je složitější. Je to prostě nízký sporťák s klasicky širokými prahy. Ale i mých 187 cm se do auta v pohodě vešlo a ještě s rezervou. Údajně se také zastavil pokles ceny tohoto vozu. Což společně při informaci, že nejnovější verze Caymanu už bude mít jen čtyřválec s turbem, zní velmi pozitivně i do budoucna. Michal tvrdí, že by teď auto prodal za stejnou cenu, jako ho před třemi lety koupil. A při letmém projítí nabídky na internetu, který je plný Caymanů i s dvěstětisíci kilometry, se toto auto jeví i jako velmi trvanlivý společník.

Ale zpět na autoslalom, kde konečně přišla na řadu závodní jízda. Dávám si helmu a auto civilně popojíždí směrem ke startovní čáře. Vůbec nic nenasvědčuje tomu, že by na mě mělo auto emočně promluvit tak, jak bych si přál. Jsem zvyklý na auto o 36 koní slabší a o 115 kg těžší. Na papíře tyto hodnoty nevypadají jako velký rozdíl. Och, jak jsem se mýlil! I když jsem byl jen svezen, tak jsem si stihl všimnout, že zrychlení je neporovnatelné, odezva na plyn perfektní, vyvážení výborné a o zvuku motoru ani nemluvím.

Čeho jsem se taky obával, tak byla hravost. Jsem zvyklý s autem komunikovat. Hrát si s přenášením hmotnosti pomocí plynu a brzd. Co jsem měl nakoukané videa, tak se mi zdálo, že auto na můj vkus až moc drží stopu. Z místa spolujezdce mi to tak nepřipadalo, ale pro definitivní potvrzení si auto musím projet sám. Každopádně Michalovo třetí místo absolutně v konkurenci více než stotřiceti závodníků jen potvrzuje kvality Caymanu S.

Myslíte, že existuje nějaký rozumný důvod, proč si tohoto ojetého sporťáka nekoupit? Klidně se s námi podělte v komentářích.

PS: V červenci se jede další kolo autoslalomu a já se přihlásím. Už se nemůžu dočkat… :)


Jirka je spoluzakladatelem Revheada a protože nevynechá jedinou příležitost se setkat s lidmi podobně nakaženými motorismem, založil komunitu Revhead Society. Vystudoval automobilní a dopravní inženýrství a i jeho profesní práce se motá kolem vývoje motorů. Na slovo diesel zakleje.

Další příspěvky