BMW 220i Coupé nebo MPV


BMW nám na Valentýna představilo svou verzi Fordu C-Max, která u tradičních fanoušků zřejmě moc bodovat nebude – je to MPV, bude mít jen turbomotory a hlavně pohon na předek. Tradice už ale delší dobu nemá v Mnichově svoje místo, takže je na čase se s novým směřováním BMW smířit.

Z pohledu petrolheada jsem chtěl tohle auto ignorovat, ale z pohledu markeťáka (do kterého se během dne převtěluji) mě to hodně zajímá. Teprve s Active Tourerem se ukáže, jestli bylo přejmenování kupé řady 1 a řady 3 na řadu 2 a řadu 4 dobrým nápadem.

Ze začátku to tak znělo – řada 6 měla v historii BMW své místo. Navíc po akceptování číselné hierarchie zní 6, 4 i 2 lépe a luxusněji než 5, 3 a 1. A co jiného je coupé než lepší/vzácnější/exkluzivnější/dražší verze standardního modelu? BMW 3 Coupé vždycky působilo dráž než trojkový sedan. Dává to smysl. Trojka, pětka i sedmička si zachovají svoje pozice a coupé zaplní mezery mezi nimi.

 

BMW M4

 

Problém nastává u ikonické M3. Dokážu si představit, jaké to muselo být dilema. M3 je tak legendární název, že přejmenování na M4 muselo chtít odvahu. Bylo to dobré rozhodnutí? Uvidíme. Bude se M4 prodávat? Nepochybně. Kvůli jménu si tyhle auta stejně nekupujeme, nové jméno se navíc hodí k nové progresivní image automobilky, která se snaží o technologický náskok a tlačí do světa modely jako i3 a i8. Lpět na tradicích tady nemělo smysl. M3 navíc přežije u čtyřdveřové verze.

Konečně se ale dostáváme k Active Toureru. Řada 1 si zachová tří a pětidveřový hatchback, zatímco coupé a cabrio se povýší na řadu 2. Ale kam s MPV s pohonem na předek?

 

bmw 2 active tourer

 

U řady 3 a 5 se praktičtější varianta řeší (imho ne zcela vhodným) přídomkem GT – Gran Turismo. Nebylo by lepší přiřadit Active Tourer k řadě 1 a řadu 2 vyhradit pro „emocionálnější“ modely? Udělat z něj takové 1 GT? Věřím, že marketingové oddělení BMW ví, co dělá. Nicméně, až vám na konci roku někdo oznámí, že si objednal 220i, budete se muset zeptat, zdali myslí dvoudveřové coupé nebo praktickou předokolku. A to je pořádný rozdíl.

Co si o tom myslíte vy?


Michal je původní zakladatel Revheada a tak se stará i o chod webu. Živí ho marketing, ale životní láskou jsou pořád auta. Nemá rád regulace a o to víc v silniční dopravě. Protože je konzerva, tak rád řadí manuálem a preferuje atmosféry s šesti válci a pohonem vzadu - proto jsou jeho srdcovkou starší BMW a Porsche.